nuffnang

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

Sunday, May 27, 2012

it's a new chapter

yo gaba gaba.



Assalammualaikum!
yo peeps!
serious aku rindu n
ak tulis dalam blog ni!
omg omg omg.
serious exciteddd!!

WARNING!!
typo dalam entry ni adalah banyak.
so korang paham2 kan la sendiri ye. tangan terlalu hyper mahu menaip.

ok.
So.
sepertimana yang korang tahu aku sekarang adalah pelajar MRSM JB.
wahaha.
aku macam ta caya je aku sekolah situ.
ok2..
there're pros and cons studying there.
there're fuunny mo and bad mo.
but equal kut.
the rules kat sana are tighter than leggings.
serious shit.
tapi disebabkan aku newbie i have to act like one then.

ok.
aku kelas 4 Gacrux.
It's a name of a star kalau ku dok silap.
try google la.
semua ada 7 kelas.
From A to G.
biar ku list kan:
Archenar
Bellatrix
Canopus
Deneb
Elnath
Fomalhaut
and Gacrux <3
aku intake ke 4 and dalam 20 students yang check in hari tu. aku sorang je gal.
so yeah. awkward gila kut.
and of course la aku nangis kan.
naseb baik ada sorang pelajar ni nama dia Nabihah. dia yang approach aku.
haha.
kalau ta aku forever alone weyh!
aku masuk waktu diorang tengah belajar add math. so yeah.
macam biasa, as a new student, kena kenal kan diri depan kelas. serious segan.
now i know how new students feel.



aku dorm 29, aras 2.
dalam dorm tu ada 8 orang.
agak sempit . but we manage.
penghuni dia serious cool !
Ketua Dorm named Fatin Suraya (4)
and others are Farisha (1), Ad Deenie (1), Adlin(1), Fina (4) , Natasha (1) and Adila (4)
Adila orang Negeri Sembilan. dengar dia cakap serous best. rasa macam nak join sekali je.
cara dia cakap bongok tu kaw sikit. haha. dia cakap kuat and funny. serious best.
Farisha ni lembut je orang nye. kelakar and sweet. muka dia macam kawan lama aku, Dini Hazira.
Sebab tu la masa aku mula2 datang aku asyik tersasul panggil nama dia Dini <3 tapi nanti Farisha pindah.
Dia dapat TKC. Hebat kan?
Adlin ni muka dia macam chinese. Serious masa aku mula2 masuk aku ingat kan dia Chinese. haha.
dia pun kelkar gak..
Fina ni pandai! dia amek 10 subject ta silap ku. hebat kan. ? and dia ni baik sangat :D
Natasha ni my bed neighbour.
dia lembut and tall <3 and genius too. peljar olimpiad tuh.
Ad Deenie pula BFF kepada Farisha. Serious comel. Orang melaka pulak tuh. ketambahan kecomelan la lagi. Dia dengan Farisha serious sweet. Macam twin dah.
Macam aku dengan Daya and Laila dulu.
it's sad to see them apart .
Fatin pulak dia pervert . haha, ok gurau je mana ada. dia baik tau.
dia pun otak gila2 je.
so ultimately,
dorm tu serious happening. memang LIVE je all the time.
kitorang asyik gelak jee :D

and another pros about MRSM JB is that
we can order MCD and PHD !
haha. tiap2 hari Sabtu malam jela.
so yeah. kalau nampak pelajar MRSM JB menunggu depan pagar tu jangan suprised la.

image

and here we have tasmi' tau.
gotta hafal Surah Yassin.
but it's okay. might be useful . you never know.
and makanan kat DS dok sodap.
Serious.
Makanan kat kafe jugak sedap. <3 tapi kalau nak makan tiap2 hari kat kafe tu memang rajen pulak.
so. just accepting the fact yang makanan DS kurang sedap and that's that.

oh yess..
sejak aku masuk MRSM. aku tidur dengan mulut yang kering dan bersih.
tapi apabila bangun , penuh dengan air liur basi.
haha.
serious weyh.
selama ni ta pernah pung.
and aku kalau penat macam mana pun, ta pernah la nak tido dalam kelas.
but here in MRSM. i just cant help it!
and so does other students.
so yeah.
and waktu  habis kelas wajib pada pukul 12.30 kut.. 12.30 or 1.00 la kut.
so after class,
aku and kawan2 aku pung pergi la surau,
solat berjemaah dengan pelajar2 lain,
then we go to DS and eat and eat and eat.
after that, sementara tunggu prep,
ramai yang tidur di surau. serious macam tempat flood relief.
Kitorang ta dibenarkan tidur atas sejadah.
so yeah.
Aku tidur berbantalkan purse ku yang penuh dengan duit syiling.
so yeah, i thing that's what causing my migraine.



oh yess,
the second week aku sekolah kat MRSM,
which happen to be an exam week.
aku demam. demam yang teruk.
so yeah, dalam satu hari aku habiskan 4 pocket tissue .
tu pun sebab aku jimat2. kalau tak
 memang dok cukup la untuk menampung hingus ku .
dalam dewan tu aku self-conscious gila.
takut bunyi batuk and hingus ku menggangu orang menjawab soalan.
final sem tuh. serious business..
so. aku target add math aku fail.
aku dah ada satu fail dah. but am not gonna say it here.
segan bhai.

and waktu riadah,
aku ta delah main badminton pun,
aku tengok diorang main badminton je.
and kadang2 pusing satu maktab .
so.
disebab kan makan yang cukup and lack of exercise,
aku gain weight!
naik 3 kilo. haha.
hebat kan??


i have brown eyes!! yeay!! im hyper!!




so
most importantly, aku rindu gila2 kat kawan2 sekolah lama.
serious rindu.
asyik fikir
 'if only they were here'
paling rindu kat daya,laila and poya. things are not the the same there.
even when im laughing i think of old mates.
so.
serious rindu.
so school holiday ni ku nak enjoy puas2 dengan diorang!!!
hohohoho~
hapy hapy hapy hapy~
(malas nak letak doub p)

so yeah.
itu je kut yang aku nak cerita. ku malas nak cerita panjang2.
haus diabuatnya.
any question can send to my e-mail brokenkolat17@yahoo.com or my fb message .

SO, aku rindu Family aku, Kawan2 aku, and One Direction!!! haha.
see you later then.
Bye peeps!!

Farisha wrote this <3

Ada Facebook? Jangan lupa Like!

No comments:

Labels

ggh

back to top