nuffnang

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

Thursday, July 21, 2011

it's on fire

oh..frackalacking..

assalammualaikum.,,
semoga semua sehat walafiat hari ini..

wee..
tadi kat sekolah ada latihan kebakaran.
well..i's kinda lame la..



cerita nye macam nih..

waktu tuh..
pelajar2 3RK1 sedang menjalani perperiksaan gerak gempur geografi di kelas.
it's quite easy la..
after al..
soalan dia ada 40 je..so memang sekejap gila ah buat.
pastu time tengah jawab soalan tuh tibe-tibe


'NEE....NOOOO...NNEEEE...NOOO.

at first, kitorang macam tercengang la jugak..
sebab kalau loceng biasa macam nih bunyi nye..

'KRRIIIINGGG.....'..

yeah...
something like dat la..

then sape tah cakap..

' wey! loceng kebakaran la..."

then kitorang macam..

'oh........oh!'

pastu sambil tersenyum, dengan lenggang leggok bagaikan pengantin ..
kitorang jalan berdua2 keluar kelas.
ok.
bukan dua2..
tapi berterabur..



time tuh sesak giler la time nak pegi padang tuh..
pelajar semua berterabur je..
kat padang pulak dah la panas..
semua hangin ta baik je..
pastu bile semua murid dah dikumpulkan.
dan kedatangan sudah diambil,,

ada seorang cikgu nih cakap dia ta puas hati.
dia kate berterabur la..
itu la..ini la...
and yeah..
of course la kitorang kena buat balik kan..

so kitorang semua kena masuk ke kelas..

oleh sebab cikgu tade..
kelas pun menjadi hingar bingar..
bising.
aku,laila dan poya berlawan dengan towel masing2..
you know..
yang macam pukul orang guna towel tuh..
lepas tuh bila masing2 dah penat..
semua duduk jek..
berbual dan buat kerja yang patut..

lepas tuh waktu kelas P.ISLAM pula..
sewaktu sedang khusyuk menjawab latihan yang diberikan..
tiba2..

'NEEEE...NOOOO..NNEEE...NNOO..'

so sekali lagi..
sambil tersenyum dan berjalan macam spender..
(tersenyum sebab malas nak belajar)
kitorang pun menuju ke padang..

time tu dah pukul 11 gitu dah..
and of course la panas..
ditmbah lagi dengan kepanasan para pelajar..


tapi kali ni lebih teratur la..
aku sampai padang je aku tengok pelajar f5 dah duduk diam je..
(mata aku cari mr.D)


and so..
kitorang jalan mencari tempat yang spetut nye kitorang duduk.
and then bila dah duduk tuh..
cikgu suruh bangun...
jalan..
then duduk balik.

oleh kerana padang sekolah tuh ta de semangat rumput..
maka banyk gila debu bertebangan tatkala murid2 tengah bergerak.
and complaint2 boleh didengari hampir dari semua pelajar.
biasa ar tuh..
i mean..
kalau korang pun mesti lah ta tahan gila kan dengan 
panas
debu
panas.

then..
lepas ceramah diucapakn.
murid2 pun pergi berehat..
menengah atas jelah..

and then the day goes as usual..

s it's kinda suck la..
serious boring.

by the way..

waktu kelas tambahan tadi dah bincang kertas geog..
and Alhamdulillah..
saya dapat 83% ..
wee... 
aku ta belajar sangat pun..
just flip through pages je.
ye..
aku tahu la 83 tu ta yah nak banggekan sangat pun..
tapi sukaty la..

oh ye..
entry semalam yang tajuk dia 'tekad' tu kan..
kalau korang read korang akan faham..
dan aku nak beritahu..
yang aku..

GAGAL

aiyaya..
ta boleh la.
hanya dapat bertahan sampai pukul 2.40 petang je..
eish..
donno why susah sangat.

tapi kalau boleh aku memang ta nak buat je..
aku sendiri ta tahu kenapa aku nak buat macam tu.
ta tahu apa purpose nye..
hmm...



so aku rase aku nak pen off kat sini jelah.
sorry kalau entry kali ini agak membosankan.
dan hey,
saya sangat suka kan lagu Yuna yang ini
iaitu..
Random Awesome.
hehe..
yeah..
aku rase aku akan biarkan lagu nih teman korang bace blog aku buat 
mase yang agak lame kut..
so harap lagu ni ta kan ganggu korang bace post aku.

so..
guess this is it then..
babai :)


p/s: ini mungkin entry terakhir kerana 8.8.2011 
adalah
PERCUBAAN PMR.
so aku nak study sampai mata lebam bengkak.


baabai~

Ada Facebook? Jangan lupa Like!

No comments:

Labels

ggh

back to top