nuffnang

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

Sunday, January 1, 2012

Kenduri Kesyukuran Twin

oh...frackalacking..


via ohsopictures

Assalammualaikum manusia sejagat.
Hello 2012.

Macam mana dengan 2012 korang?
ok.
terlalu awal untuk cakap.

em..
malam tadi tido lambat sebab tengok countdown.
tapi kat TV je.

and kalau korang perasan,
kat twitter dah over capacity sebab ramai gilak nak wish 
Happy New Year.
Hope 2012 is a better year for me.


Tengah malam tadi pun rancang nak call mr.D.
tapi dia ta angkat.pfft.
tido kut.
or else.
stop it right there najwa!
husnuz zhon sikit.
ok2.
biya la.
ta kesah.

ok.
semalam dari hari jumaat sampai hari sabtu,
aku tido rumah Hidayah Haris.
Twin aku.
mak dia ajak tido umah untuk tolong rewang.

so aku pun excited lah.
and then bitau mak aku yang mak daya ajak tid umah.
mak aku pun cool je.
so on jelah.
sebenarnya before pergi umah daya,\
aku demam.
sebab sehari before that aku gi lepak at shopping mall dengan mr.D.
so.
aku ni jenis yang ta buleh sejuk tau.
sebab nanti demam.(tadapat la ku nak duduk kat london)
so..
mak aku pulak suruh aku amik rambutan sikit.
bawa pergi rumah daya.
so dengan badan yang demam tuh.
pergi kait rambutan kat depan rumah dengan along.
oleh kerana kitorang ni ta pernah kait rambutan sebelum nih.
benda yang senang tu jadi susah.
so oleh kerana mak aku dengar suara kitorang menjerit.
dia pun datang and takeover.
nasib baik mak aku ada.

ok.
lepas amik rambutan tuh.
disebabkan baju dah berpeluh.
perggi mandi sekejap.
eventhough before that aku dah mandi.
and then kerana aku mandi lama.
mak aku marah sebab dia nak cepat.




so dengan tergesa2 aku pun siap2.
and terus masuk kereta dengan beg aku yang macam nak tido umah 
daya selama sebulan.
aku memang macam tuh.
kalau pergi mana2 memang beg bosar gila macam nak duduk lama2 jek.
sebab better to have it when you need it than not to have it when you need it.

ok.
before pergi rumah daya tuh,
singgah umah jiran aku sekejap.
then masa tengah tunggu mak aku berborak tuh.
abru aku teringat berus gigi and facial aku tertinggal.
so mak aku pun terpaksa masuk rumah balik.

then setelah beberapa minit yang lama baru jalan gi rumah dayak.

sampai je rumah daya,
aku tengok family dia and jiran dia tengah main besit selipar.
so aku tanya dayat:
'dayat,kak daya mane?'
dia kat dalam .
so mengelak dari kena selipar tu semua.
akhirnya aku sampai gak depan umah dayah.
letak beg sekjap and then minta tolong daya 
bawakan rambutan.

then tetiba kat fiza keluar and cakap,
ajak la mak masuk.
lepastu aku pun kejar la kereta mak aku.
sebab mak aku dah tutup tingkap.
so kau bayang kan jela aku lari kejar kereta dengan rambutan kat dua2 tangan.

tapi mak aku ta nak turun sebab dia nak cepat.

Found on - LINK


so..
aku pun masuk rumah.
daya kata rewang dah habis.
tinggal masak je esok.
so ..kitorag pun just lepak2 gitu je.
tangkap2 gambar.
lepak dengan afiy and fifi.
ceyh.
kecik2 lagi dah pandai melepak.

ok.
so..
malam tuhh..
ada tolong susun pinggan mangkuk cawan piring suma tuh.
and then daya kena beli roti.
so oleh kerana keakraban keluarga yang sangat best,
sepupu2 dia semua nak join.
aku and daya naik motor.
mira and mamat pun naik moto.
dayat nak ikut.
mula2 kitorang macam tanak kasi.
tapi disebab kan dia berkeras jugak,
so dia pun naik la basikal.
haha.
kelakar gilak la.
dia asyik kena tinggal je.
and mamat asyik kenakan dia.







masa tengah beli roti tu kelakar gilak la.
oleh kerana yang besar2 malas nak tutrn beli roti
so kitorang pun suruh la dayat,
kesian dayat kena araaaaah...je dengan kitorang.
macik kedai tu pun sound kitoang.
dia kata yang kat atas motor tu tahu mengarah jek.
ape ntah lagi.
aku ta ingat.



so before masuk umah balik,
kitoang jalan2 satu kampun tuh.
baru masuk rumah.
best tau :)

and then bila dah malam sikit on9.
then kitorang tengok Maharaja Lawak Mega Akhir tuh.
and masa tenga tengok tuh,
tiba2 lela mesej.
dia kata otw.
so aku and daya pun bawak la lappy pergi tunggu lela kat luar rumah.
oleh kerana lama sangat tunggu.
daya mesej la lela.
kata almost sampai tapi asal ta muncul2.
then lela reply dia kata dia baru lalu kat pantai klebang.
and we're like.
WHAT?
haaha..
bengong la lela nih..lol..

so kitorang pun masuk
and makan.

Found on - LINK

then kitorang on9...
bila dah malam sikit.
makan roti john yang ayah daya belikan.
then dalam pukul satu pagi tuh..
aku ajak daya buat slow shutter photography.
aku selalu buat dengan family aku.
then ajak dayat and mira sekali.
so pretty much banyak juga la image yang kitorang dapat hasilkan.
yang selebih nya adalah nonsense.
haha..

hidayah's

hidayah's

dayat

dayat's

mira's

aku

dayat's


ok.
lepas buat tuh...
kitoang semua masuk bilik masing..
dayat masuk bilik dia and aku,daya and mira satu bilik.
kiitorang on9 sampai pukul 3 pagi.
haha.
aku and daya sebab update blog.
mira pulak pasal ap aku tatau..haha..



so of course la keesokannye tuh kitoang bangun lambat gilak kan.
ok.
tadela lambat.
pukul 8 lebih gitu je.
nak pukul 9 macAm t kut..
so..
kitoang bangun and breakfast..

nasi lemak pedas.haha.

after that kitoang mandi.
tukar baju and siap2.

then tiba2,
ayah daya datantg dia kata kawan kau yang shida ada kat kuala.
dia suruh amek.
and kitoang pulak kaget sebentar.and like,
syidah?
and then tibe2 syidah muncul..
haha,..
so kitorang teruskan bersiap dan syidah menmabil gmabar.,haha..




ok.\so tunggu je orang datang..
thenkitoang pun sediakan lauk pauk semua..and while kenduri belangsung..ada 
taking picture bagai.
kak fiza pun ada pakai baju cantik and amek gambar banyak2..
but then dia ta dapat stay long.
dia kena kerja..

so lepas baca tahlil and everything..
makan2 pulak.
tolong orag angakt kan dulang ke depan and everything..



laila pun sampai time tuh..
dia datang je dia cakap kat ayah dayah dia nak cuci pinggan.
huhu.

ok..
malas nak cerita banyak sebab aku taingat details.

so petang tuh kitoang jalan ka tepi pantai..
tempat yang kitoang selalu pergi.
and disebabkan panas and too windy.
kitorang lepak sekejap jek.

then kitoang masuk rmah balik and on9.
ta lama kemudian family daya nak tengok Ombak Rindu the movie at Astro First.
while family diorang tengok movie tuh,
aku and lela makan.
lapar lepas jalan.
haha.

  


after that dalam pukul 5 lebih gitu.
daya ajak main besit selipar.
tapi ta jadi.
so kitorang pun tengok tv and else..
then dalam pukul 6 gitu,
laila nye ayah dah call.
suruh balik.
and mula2 ayah daya suruh stay dulu,
sebab nak beli makanan for minum petang,
but then disebab kan takt ayah laila marah,
so dia pun balik,
and aku and daya tolong hantarkan.

lepas sampai rumah daya,
kitoarng salam dengan ayah laila and all.
then keluar balik and pegi pasar malam.
beli ice- blended and kebab.
then balik balik rumah daya sebab takut mak aku da sampai.

ok.
so sampai je rumah daya,
kitorang tengok parents daya and yang lain tengah makan kat luar.
and so kitorang pun join lepas angkat kain baju semua tuh..

then..
masuk dalam and tengok tangled sekejap.
timetengah syok tengok tuh.
tibe2 mira baca satu minah ni nye stats.
and then ada nama kitorang.
kitoang pun terkejut la.

rupanya Poya.
dia kata.
dia nak pindah.
wuwu..susah nak caya tau.
still in shock mode nih,
macam ta caya jek.
Jaga diri baik2 tau poya.
nanti kat sana jangan lupakan kitorang.wuwuw..
sayang kau :)




ok.
ta lama after that.
mak aku pun sampai
then aku pun balik and mandi and on9.
bye2.
sory entry macam ni.
aku baru lepas makan sebab tu rase simple jek.
bye2.

SAYA SAYANG AWAK mr.D. WUWUW..



Ada Facebook? Jangan lupa Like!

No comments:

Labels

ggh

back to top