nuffnang

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

Saturday, October 29, 2011

sleepover :)

oh..frackalacking...

hello ohsome girls and guys sume..

via ohsopictures

currently at Hidayah Haris's House~
with Laila Keding~
after lame gilak pujuk mak aku kat fone sampai habis kredit daya..
hehe..
dramatic sungguh tadi mak aku buat..
ceritanya begini...

aku: hello,assalammualaikum ibu..ibu sehat?
iibukusayang: waalaikumsalam..apesal ni tibe2 jek,,
aku: hehehee...ibu...i have a favor to ask nih,,
ibukusayang: hah? ape dia..
aku:angah ada favor to ask nih..
ibukusayang:ape dia?
aku: ehehe..angah nak sleepover kat umah Daya buleh?
ibukusayang: NO
aku:ala..boleh la bu....
ibukusayang: NONONO...ape? labu?
aku:ala...buleh la bu...ek2...buleh la...
ibu: ape ni..ngade pulak nak tido kat rumah orang.
awk tu anak dara.ta elok..
aku:ala...ibu daya pun kasi...
buleh la...

berterusan memujuk..
tibe2 terputus.
rupenye daya kehabisan kredit.




and i was like..
omg! putus harapan aku
dalam hatiku tadapat la nih...

and then lepak lame2 sikit 
dalam pukul 6 lebeh gitu almost pukul 7 ..

mak aku call.
suara dia stern jek
takut aku.

dia cakap camnih:

hello,angah kat ne
aku : umah daya
jap ag ibu smpai
aku: ala bu..buleh la.
jap ag ibu sampai.
tut tut tut tut.
call disconnected.

via ohsopictures

wargh..putus harapan aku gilak2..
rase macam at the end of the world
so aku pun start la pakai tudung.
daya and laila pulak was like 
"pujuk la ibu awk.."
and i was like
'............'

pastu mak aku pun sampai.
mak daya,daya,laila and macam satu family daya la keluar..
 mak aku pun kuar dari kereta.
chey
macam nak gado jek.

via ohsopictures

pastu aku pun cakap la..
ibu boleh la..
mak daya
.......(mak daya cakap ape ntah aku ta ingat)
and then mak aku kate
menyusahkan orang jek,
pastu sape ntah cakap ak ta ingat
and the mak aku cakap..
niha baju farah..nak kasi nih..
and i was like..
wow!
 aku cakap la..
ibu ni! buat kaget orang jek..
huhuhu..

lepastu mak aku pun ceramah la dengan nasihat2 adabnya tuh..

aku ta dengar pun..
sebab happy sangat..
hehehe..

via ohsopictures



actually pagi tadi kitorang pergi lepak  kat pantai.
aku,daya, and lela jek.
mane poya?
poya ta dapat hadir..
dia kata parents dia busy..
so it's just the three of us..
and poya kat dalam hati kitorang..


pergi pantai dalam pukul 12 or 1 petang gitu kut.
ta perasaan maasa la..
tapi sure nye wktu air baru start nak surut.
and cuaca panas terik.



gila pergi pantai tengah panas2..
hitam kulit macam orang batak.
tapi..
saya telah bersedia terlebih dahulu~
dengan memakai sublock SPF 30..
(ak tahu SPF 30 takan dapat halang sinaran UV tuh)
tapi it's better than nutin kut..

malas nak cerita banyak..
biar aku tunjuk kronologi nye :


otw tu Daya's house~

pollution..
ko tengok! belangkas bnyak mati.
dahla bende tu makin pupus.
Stop Ocean Pollution!


macik ni asek makan jek

laila and daya :)
picgrapher : aku

mencapub dengan melukis nama atas pasir~

ni pun same ...

shot ni kene amik banyak kali.
sebab asyik ta jadi jek..
ada time tu au sorang je  yg lompat macam retarded.
picgrapher: dayah

kitorang tinggalkan laila sorang2..hhe..
picgrapher: aku
suka gila picture ni
picgrapher:aku
image editor:daya haris

little miss awesome!


sori pic trblik..mals nak rotate/..




begitu la..
korang assume la sendiri cerita tu macamana.
and conclusionnye
aku tidur umah dayah.

it's kinda fun somehow.

and funny think started to happen..

aku suddenly ngam dengan budak kecik..
haha.
ape kena ntah dengan aku..
munkin kena sun stroke kut..

daya kan ade 3 orang adik.
yang kecik tu afi
 ni dia:


nipulak adk dia yang last
fifi:

chomel an?
macam awek korea~ hehe.
daya ade adik lagi satu.
nama dia dayat.
tapi aku ta de gmbar dia  sotadapat la nak tunjuk kat sini.


so ..it comes to this..
aku layan je si afi tuh..
aha..
ta sangke aku.
aku bukan jenis yang suke budak kecik.
sebab diorang nikurang emosi.
i mean.
kalau  aku cakap dengan diorang, diorang ta ckp blik dengan aku pun.
so macam ak cakap sorang2 la..
and budak tu pun pandang aku dengan muka yg innocent and hingus meleleh dan mulut ternganga..
atau maybe diorang memang camtuh kalau dengan aku.
sebab muka aku pelik ut..
lantakla budak...



tapi bila tengok adik daya tibe2 jek ubah angin..lol..
adik dia memang kiut gilak la.
especialy yg fifi tuh..
 afi ni banyak cakap.
so aku pun layan jela.
naseb baik chomel~

daya and laila pulak..
was like..
'wey,ape dah jadi dengan farah?'
lol..
watever..
hehe..

tpi kalau ko kenl aku pun korang akan pelik jugak kut.
sebab aku siap main mati2 sekali,
main kejar2 dengan budak tu lagi..
min tangkap2 bola lagi..
haha..
lain gila aku.
sun stroke nih..



btw,
afi pangil aku:
kak faga..
budak kecik kan ta reti sebut R sangat..
haha..
macam faiesz :)


tapi suke~
ehehe..
ape da jadi dengan aku nih?

so aku rase tu je kut yang aku nak update buat mase nih.

sekarang sume tengah duduk depan komputer..
i mean ak,daya and laila la.

via ohsopictures
awww

family daya pulak depan tv..
tengok bola..
daya kate memang family dia minat bola..

best nye.
family aku aku ta tahu ape yang diminat nye.
bola ta layan.
kalau dulu masa ayh aku ade ade lajugak
tengok F1 ker...MotorGP ke...watevrr la..
ayah aku sorangjek yang minat sukan ni rasenye..

em..
k lah..
tu je buat mase nih.
bye korang

via ohsopictures

Ada Facebook? Jangan lupa Like!

No comments:

Labels

ggh

back to top