nuffnang

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

Thursday, December 15, 2011

bersakit kaki di bandaraya melaka.

oh..frackalacking..


hello peeps
stalker.
silent readers.

tadi aku, mr.D, poya and her boyfie, ayen. (aku panggil diorang poyin) pegi tengok movie~
jadi lepas balik je rumah..
terus mandi and grab this lappy.
sebab takut nanti lupa.
so ta dapat la nak share keseronokan aku.
huhu.

ok2.
so begini cerita nya.

bangun pukul 6 lebeh.
sebab nak solat tu suma.
dalam pukul 7 siap2.
gosok baju sume tuh and all.
and then tiba2 poya mesej.
dia cakap.
'wey,mak aku tanak hanta la'
and aku like.
OMG.
sebaik bapa dia hantar.
huhu.

via ohsopictures

adik aku ikut sekali.
bagus juga dia ikut.
lagi senang mak aku kasi kebenaran.
huhu.

ok.
so kitorang pun tunggu la bas.
tunggu..
tunggu.
tunggu..
tungguu..
tunnguu..
tunggu..
tunggu
tunggu..

akhirnya bas sampai juga.
kitorang sampai Bus Station M.Tanah dulu.
so kena la tunggu mr.D and Ayin.
and then..
few minutes later.
diorang sampai.
and the we trus hop on the bas.

disebabkan adik aku ikut sekali.
so tadapat la nak duduk dengan mr.D.
wuwuw.
baru je nak manja2.
haha.
k.
joking.

Follow cuteandinspiringphotographs for more photos

okay.
so dlam bas yang bumpy gilak tuh.
ada budak2 retarded yang memekak yang gayat batak macam ta pernah naik bas.
seriously.
MEMEKAK.
kecoh betul dengan phone masing2.
buka lagu and then bukak speaker besar2.
kau pekak ek?
then cakap dengan kawan seblah macam nak cakap dengan satu bas tu.
gila hape?
ok2.
tanak marah banyak2.
ta elok untuk kesihatan.

so FINALLY kitorang arrive kat Melaka Central.
kat sana kitoang amek bas to Mahkota Parade pulak.
sekali lagi,
tadapt duduk dengan mr.D.
wuwuwuwuwuuwuwuwuwuwuuwuuwuw.
sedih nih.

and bila dah sampai tuh.
still ta ramai orang lagi.
so lengang lagi.
and then from Mahkota Parade tuh kitorang pergi
Dataran Pahlawan.
booking ticket,
and then pergi jalan2 skejap sebab movie pukul 12.30 tengahari.

via ohsopictures

so singgah la macam-macam kedai.
mr.D nak pegi Nike..
ikut..
aku nak masuk Vans sekejap..
ikut..
Tengok kamera polaroid yang diidam idamkan.
masuk Giordano.
then keluar.
aku and poya masuk Padini while ayen pegi urut and mr.D pegi cari something and adik aku main PSP.
ok.
tanak cerita banyak.



then bila lagi 10 minit tu nak start movie cepat2 naik Cinema.
beli popcorn.
and then masuk cinema.
at first kitorang a lil bit confiused tau with the panggun wayang tuh.
our hall number 1.
but when we got in.
kitorang pelik r.
asal lalu depan an.
so kitorang keluar balik,
naik atas.
and  then tanye worker kat situ.
he says memang tempat tu gitu.
so kitorang dengan muka ta malu yang masuk lambat.
terus masuk and sit down.movie tu dah start for like...
i donno.
15 minutes maybe?

via ohsopictures

and so tengok jela movie tuh.
bagi aku.
tadelah sehebat mana macam novel dia.
and ta nangis sangat lah tengok citer tuh.
adelah siket macam nak tekeluar air mata tuh.
tapi dah tukar scene.
so bende tu tersekat.
so kira macam ta nangis la.
ta sedih sangat.
maybe kalau out of 10.
aku kasi rating 5/10.

ok.
so after movie.
kitorang went to Mahkota Parade and makan at McD.
Poyin buys those chicken.
aku and adik makan Prosperity Burger,
mr.D makan Double Cheese Burger.
adik aku makan sekejap jek.
pelahap punya budak.
lepas tuh lepas makan bila nak kuar McD tuh.
Poyin pegi beli McFlurry.
and adik aku dengan muka ta malu.
pergi minta mr.D belanja dia.
ta malu punya budak.
sebaik mr.D baik.
ok.
tanak puji banyak2.

here's some of the picture:






after that,
kitorang pun go and get a bus.
sebab tanak balik malam macam dulu.
naik bas.
tadapat duduk dengan mr.D.
tapi duduk kat belkang sit aku
sekali lagi ada group yang retarded naik bas.
cakap macam nak cakap dengan semua orang dalam bas tuh.
ketawa dah la macam setan..
mr.D yang ta tido malam tu pung take nap.
pelik cmane boleh tido dengan bas yang bumpy and suasana macam kat pasar.

so we arrive kat Melaka Central.
kat sane bas to Masjid Tanah ta sampai lagi.
so we get indoors and sit for a while.
yeah~
dapat duduk sebelah mr.D.
and talk about our future.
like we have a clue.
haha.

then.
bas to Masjid Tanah pun sampai.
so we get in,
mula2 aku sit dengan adik aku.
then mr.D ajak sit sebelah dia.
s aku dengan happnye pun duduk la.
huhu.
ta malu betul.
ok2..
so we talk.
talk
talk.
and then mr.D pun tetido.
tido jek.
and the wake up.
we talk.
we talk.
and the rest is secret for just us to know.
hehe.



ok.
Finally we arrive at  Masjid Tanah.
and tunggu bas for nak balik rumah.
and then we all chat,
aku,poya,mr.D and ayen.
adik aku diam and main PSP dia.
and then tiba2 dia minta air.
ta malu.
disebab kan aku malas.
aku suruh dia pegi sendiri.
pastu dia diam je.
then mr.D offer diri and ajak ayin.
and belikan air untuk nabil and for themselves.
nasib baik mr.D baik.huhu.

Found on - LINK

and so we naik la bas.
sebab bas dah sampai and nak betolak.
then bila dah almost sampai kat umah.
mr.D tolong ring the bell and ak and adik aku pun turun.

bila aku sampai rumah terus mandi and then solat.
and then tulis sikit dalam belog and then tidoq.
nyenyak tidoq.

so eventually we made home safely
and honestly am havin a good time.
just sedih sebab ta tau bila bole jumpa mr.D lagi.
and sedih sebab tadi ta bawak banyak duit.
sebab tadi banyak gila sale dekat Padini.
and banak barang cantik2.
wuwu.
tapi ta kesahla.
sebab nanti 16 hb datang balik dengan family.
and then aku nak shopping sampai koma.
haha.
OMG suka sangat membazir.nanti mr.D tanak kawen.
wuwu.
changing kay.

via ohsopictures

ok.
so sampai sini jela.
aku tulis maybe ringkas sangat.
and kalau nak baca for Poya's side of story,
go to her blog.
this is the link :

http://missfeeyia.blogspot.com/

okey
ta buleh cakap banyak
battery tinggal low.
and nak charge ta dapat sebab tu bukan cherger aku.
so that's all for now.
selamat tinggal stalkers and silent readers!
love you all!
love you mr.D!


Ada Facebook? Jangan lupa Like!

No comments:

Labels

ggh

back to top