nuffnang

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

Friday, December 30, 2011

movie date



oh...frackalacking..


hello stalkers.
kabare?
harap korang semua waras.

ok2.
entry nih aku nak buat semalam.
tapi atas arahn mr.D yang suruh tido jadi aku pun ta jadi la nak update.
ok.
let's begin.


ok.
macam biasa,
bangun pagi.
mandi sume tuh.
siap2..
pakai perfume .
pakai Pashmina,
pakai kasut.
dah siap.

via ohsopictures

tetiba..
'beep'
and then mak aku cakap.:
'berita gembira! hahaha!'
aku pun kepelikan lah.
and then dia kasi aku phone dia.
and aku pun baca,
'wey,aku takut ta boleh pegi sebab mak aku tanak anta'
poya nye mesej.
and im like.
OMG!
takan tajadi kut tetiba.
and aku cakap la kat dia.
suruh pujuk mak dia and sume tulah.
aku suruh dia nangis depan mak dia.
haha.
ok2.
so eventually,
last2 mak dia agree nak anta.
dia sampai depan umah aku dalam pukul 9 gitu kut.
so kitorang pun tunggu lah bas, nak gi m.t.
and then bila bas dah datang kitorang pun hop on jelah.


lepas tuh dalam bas ayien mesej kat poya:
'sape suruh naik? orang tengah cari kereta'
and poya pulak mcam kepelikan kan.
and aku pulak macam wth?

and then semua jadi kelam kabut .
the boys tadapat bas.
ayen merajuk macam tanak pergi.
poya dengan aku dah naik bas nak gi Melaka Central dah.

after too much talking and decision.
last2 the boys pergi naik motor and the girls naik bas je.
jumpa kat Mahkota Parade terus.


and dalam Mara Liner yang nak gi Melaka Central tuh,
aku duduk tepi tingkap.
and then bila matahari mula naik.
pun silaulah.
lepas tuh aku tarik la langsir dari depan.
depan aku ade orang,
kitorang nye tingkap satu langsir tau.
so kalau aku tarik langsir nanti dia pulak kena silau.
so dia dengan muka selamba tarik balik langsir tuh.
and im like,
wth?
so aku pun malas nak gado..
pun redha jela.
nak buat macam mana.
wuwuwu..
Vitamin D .. tak pe..

silau.

ok.
so dalam bus tu ok lah.
 lalu highway.
bukan jalan yang pantai klebang tuh,.
tadela bumpy pun.
orang yang naik pun tadelah retarded macam haritu.
and lagi cepat dari aritu.

so..
aku and poya  sampai kat Melaka Central,
and then terus naik bas ke Mahkota Parade.

so eventually kitorang pun sampai kat Mahkota Parade
and mr.D and ayen pun dah sampai gak.
ta sangka serentak.huhu.
so aku and poya sampai je terus pergi ladies.
and mr.D and ayen pergi simpan helmet masing2.
oleh kerana masing2 takde change 50 sen yang genap tuh.
mr.D pun kenalah pecah kan duit.
lama gilak dia pergi.
so kitorang pun tunggu jela..
tungu,.
tunggu..
last2 ada jugak.

FOLLOW Most NOTED Posts

aku belum beli beg sekolah lagi, so aku pun pegi la Tropicana.
ada minat satu beg tuh.
warna hijau.
cool gila babeng.
tapi last2 ta beli jugak/
sebab  ta banyak compartment.
and sekarang, macam menyesal pulak.
haha.
menyesal tarak guna.

after that...
kitorang pun pergi Dataran Pahlawan..
and booking ticket.
duduk depan screen now shosing tu untuk decide nak tengok movie apa.
adn then tiba ayen and poya buat drama keretakan umah tangga pulak.
and poya nangis, aku peluk.
keep her calm.
and mr.D pergi bawa ayen yang tengah baran macam naga tu pergi beli ticket.

so aku dengan mr.D tengok movie Jack and Jill.
while ayen dengan poya tengok Kubur Berapi.
eh.
Kubur Berasap.
sorry2..


disebabkan aku and mr.D nye movie start dulu,
so kitorang pun pegilah dulu,
beli popcorn and drink,
and then terus masuk hall.
sit kitorang H11 and H12
aku H11 dia H12.
dalam row tu cuma ada 4 orang je.
tapi duduk sebelah hujung.
so tengah2 kosong.
while tunggu movie start,
kitorang tengok pic,
yada2.
and then movie pun start.
baca dalam satu nafas:

serious best gilak babeng ta tipu  ta rugi tengok tau ta gila kelakar aku kasi rating 9/10
sebab best gilak memang gelak je kau dalam cinema tuh macam orang gilak sapa ta tengok pegi tengokla
sapa ta tengok rugi gila .

ok.
so kitoang tengok  movie tuh dengan penuh 'fokus' sampai habis.
and then bila dah habis keluar lah..
mesej poya diorang nye movie dah habes or belum .'
dia cakap belum.
so aku dengan mr.D pun berjalan2~
pergi Tropicana kat Dataran Pahlawan tu.
niat nak beli bag sekolah aku,
tapi last2 mr.D yang shopping.
dia beli t-shirt and fedora.
aku ta beli bag lagi.
malas lah.
aku nak guna duit mak aku.
tanak guna duit sendiri.

so..jalan2..
pergi Puma,
mr.D nak cari sweater.
Puma kata dah habes.
so pergi lah Nike.
kat Nike,
mr.D try satu sweater tuh and it looks kinda cool so dia pun decide nak beli nanti.

via ohsopictures

lepas pergi Nike,
pergi Elianto,
kat sana aku beli Nail Colour.
warna pink and hitam.
and beli Nail Colour Remover.

then..
jalan2...
lepastu masuk Silver Planet.
Nampak satu kasut Vans yang cool gilak.
tengok beg sekejap.
tapi ta minat satu pun,
so keluar la.

then oleh keran dari malam tadi ta makan,
kitorang pun pergilah Mc.D .
memaksa mr.D untuk makan sebab dah 4 hari dia ta makan,
kitorang buat take away.
makan dekat Dataran Pahlawan nye field yang terbentang luas tuh.
lepastu Poya call,
dia tanye kitoang kat mana and then dia pun join sekali ta lama kemudian.


and then ada satu manusia .
dia kasi aku and mr.D Yassin nye card tau.
yang RM1 sekeping tuh.
mula2 dia kasi.
dia kata he's a student.
and then he shows some of his money.
and then dia kata,
sedekah2..
and then aku kasi la RM5 sebab sedekah.
and then dia cakap.
RM9?
and i'm like,
whoa, kau minta sedekah ke kebenda?
and im like,
kasi la RM 10 .
suruh dia kasi balik RM 5 aku and blah dari situ..

Found on - LINK

and aku pun bengan la kan.
dia kata sedekah but dia minta duit.
banyak pulak tu.
so aku pun ranting la kat mr.D.
and mr,D cakap.
ala dik,
bia jela dia tuh.
so aku pun dengan panas hati makan jela Prosperity aku.
wuwuw..

so ada amik pic sikit2.
here's some:

mata yang sepet dia sepetkan lagi.

dia nak suapkan.ngeh3..

whisper kay. nothing more.

his new fedora

oleh kerana angin Pashmina aku jadi gitu.
pic credit to Poya :)

lalalla 
asal muka aku camtuh?

comel la korang dua nih :)

jealous aku tau! haha..sweet sangat..
ok.
tu je.
malas nak masuk banyak2.

ok.
so lepas tuh..
kitorang pun pergi MP pulak.
pergi famous amos.
beli cookies and the pergi MPH.
cari buku City of Glasses.
tade jugak.
benci seyh.
dulu melambak.
sekarang kemain susah nak cari.
so last2 beli magazine.
and then adik aku call,
dia cakap ibu suruh balik.
and aku pun, ok. memang nak balik pun.

so aku and mr.D pun pegi lah tempat parking moto.
tunggu si poyin.

and then bila suma dah ada,
naik moto balik rumah.
gila laju dia bawak.
naseb baik aku dah biasa.
ngehehe..
poya and ayien jauh ketinggalan.
btw, mr.D baru lesen L.
dalam perjalanan tu doa2 la tade polis.
haha.

FOLLOW Most NOTED Posts
jennyyfurr:

so.
last2 sampai gak rumah.
aku sampai dulu,
say bye2 to him.
and tunggu poya kat lawn.

poyin sampai lambat .
mr.D tunggu ayen dekat Gamelan.
while aku tunggu poya depan umah,
untuk mengelakkkan kantoi daripada bapa nya.

so eevntually we made it home safely.
and tade masalah yang timbul.

so aku pun masuk rumah.
mandi cepat2..
then tengok Tentang Dhia episode last.
cerita tu lagi sedih dari Ombak Rindu.
mak aku pun nangis.
bila cerita tuh dah habes,
adik aku cakap.
ekelen.
ta happy ending lah.
lepastu aku dengan suara yang teresak2 sebab nangis cakap
'wuwuw...happy la tuh..wuwuw...diorang mati sama2..wuwuwuwu'
family aku kata aku over.
haha.
bialah~


lepas tu aku terus tido.
mengantok gilak.
penat tau.

tu last kut jumpa mr.D .
sebab nanti dia nak pegi KL.
Kerja katanya.
sedih nih.
wuwuw.

biarlah.
hidup dia.
bukan hidup aku.
life must go on.
and mr.D,
sorry banyak cakap semalam.
mulut ni asyik bercakap je sebab selesa gilak dengan awak.

Found on - LINK
sape beli kan aku kamera polaroid yang kat atas ni aku kahwin dia. ok . kidding.

ok lah.
tu je.
penat ku menaip.
petang nanti insyaallah pegi umah daya and sleepover~
sebab nak tulung kendurinya.
baik tak?
hehe..
bye stalkers,
love you all!
love you mr.D walau pun awak love kita sikit2 jek. haha.
kidding.gurau. bye22.

vodkastains-daisychains:
FOLLOW Most NOTED Posts

via ThousandReblogs
FOLLOW Most NOTED Posts

Ada Facebook? Jangan lupa Like!

No comments:

Labels

ggh

back to top