nuffnang

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

Monday, May 30, 2011

ngee..hari ini panjang..:)

Oh..frackalacking..

Hello creature of this planet..how are you today?
And yes..like i care...huhu..
 Baru balik from ambil akak aku kat sekolah dia..
As you dont know, dia sekolah di MRSM Gemencheh..
Yeah...sekolah Ulul Albab...tapi akak aku bukan budak ulul la..
Kalau ta mesti dia pakai seluar baggy dengan baju yang loose..

Aku pergi dengan keluarga asas aku je..
Mom+me+brothers..
Yeah..mase nak pergi tu boring..
Bertolak pukul 1.30 gitu kut...ta ingat la...
Bertolak lambat sebab both my mother and I ada kelas tambahan..

By the way..tadi terserempak dengan mr.D kat sekolah..hehe..*smiling*
It went like thiss...
Time tu aku tengah baling somethin dari sebuah pokok nih...
And aku ta persan pun mr.D ada kat depan tuh..
Sebab tengah bercakap dengan syidah a.k.a itik ..
Pastu bertembung..
Mr.D berhenti..menyebabkan geng dia yang lain ternehenti secara mengejut..ada yang teruskan perjalanan..ada yang tunggu mr.D..



Kitorang saling senyum antara satu sama lain..(and mind you...the biggest smile that i ever had is when im with him..:).... )

And then dia tanya...
Mr.D : bad mood ke?
Ms.f : ta de r..:)
Mr.D: aku ta ingat apa dia kate..sorry..sebab aku pandang kepala dia je..huhu..
Ms.f : *smiling* (pastu aku point la kat dia punya kepala sambil tersengih..)
            Hahahah...cute giler r aku tengok dia time tuh...
Mr.D : hey..! (pastu dia sekel kepala aku..haha..actually aku ta sure whether itu dipanggil sekel or apa)
Lepas tuh aku pun berlalu pergi sambil ketawa bersama si itik..hehe...
Kitorang macam orang gila dah sebab
Ketawa.....berhenti...ketawa....berhenti...hahahaha..

mr.D lagi handsome dari mamat nih...



Anyway...back to the main topic...
Pejalan pergi ke sekolah akak aku sangat membosan kan..
Sebab dalam perjalan tu ta banyak yang boleh dilihat..
Hanyalah pokok..jalan..kereta...dan lebih banyak pokok...
Sampai je di block akak aku..
Aku yang kena pergi panggil dia sebab dia suruh aku naik ke atas..
Pergh...memenatkan...kena naik tingkat 3...huhu..
Kalau dulu lagi teruk kut..sebab dulu akak aku tingkat 4..
Lagi teruk kalau start of term...kena angkat barang dia yang seberat alam tuh naik bilik dia..memang hilang 2 kilo....


Okay..menuju ke bilik dia dan dia cakap tunggu dulu..
Aku belom solat..
Pastu aku pun tunggu la..
Lama..sehingga aku tertidor..dan hampir menjejak ke alam mimpi...huhu..



Lepas tuh..aku terpaksa la angkat barang dia turun..sambil minum susu dutch lady cokolat..:)
And dalam kereta adik aku menjerit ..

.IBU..!! NAK MAKAN..!!

Ok..aku mengaku..aku yang suruh dia menjerit..



 so kitorang singgah la kat tempat makan yang kitorang selalu pergi..
adik aku choose roti canai..
akak aku nasi goreng cina..
aku dan yang lain memilih nasi ayam..
kitorang suka makan kat situ..
nasi dia memang melimpah..berbukit je..
lepas pinggan semua dah licin..
kitorang meneruskan perjalanan ...

aku bengang gila dengan adik aku..
dalam kereta tu dia syik kentut je..
huh..siyes fed up..
rosak hidung aku punya stimuli..
pastu kitorang kena berhenti dekat tandas awam sebab adik aku da tahan..
huhu...taik punya budak..
sepanjang balik tu kena bukak tingkap je sebab dia asyik kntut..

muka aku tengah bengang..haha..perasan..
ciss...

and hey..
wanna know?
masa dekat dengan jambatan yang dekat dengan sekolah lubok redan tuh..
kitorang dapat menyaksikan orang eksiden..
dia kena langgar depan mata kitorang..
huhu...
antara moto dengan kereta..
hampir kena langgar dengan lori..
and know what?
mak aku over reacted gila..
dalam kereta tuh dia menjerit..

YA ALLAH!! EKSIDEN...EEE..HIDUP KE MATI TUH??!
siyesly...di menjerit yang but kan kitorang terkejut...

pacek mc.D pun ta tahan dengar mak ak menjerit.


aku dengan adik beradik aku cool je tengok..
sebab mamat motor tu just cedera...
bagi kitorang..
asalkan ta mati...
yeah..kitorang ta de perasaan...
mak aku berhenti kat tepi..
lalu menelefon 999..
orang yang civil minded my mother...:)

lepas tu sampai rumah..
dan saya terus mebuka lappy ini dan menulis nya dalam blog ini!

p/s..aku da mandi..korang da?

Ada Facebook? Jangan lupa Like!

2 comments:

Dr Hidayah said...

HAHAHA
your mum funny laa~
huhuhu btw, i have kittens! !
you ade? ? ho3

wawa said...

ngee..yeah..i know i dont...but i will~~~

Labels

ggh

back to top