nuffnang

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

I'm a 30 Seconds to Mars's Believer

Monday, June 6, 2011

going melaka

oh..frackalacking..



selamat hari isnin manusia..
oh..sebenarnya aku hari ini agak penat..
san kurang sihat..
di sekolah tadi(ye..aku masih lagi ke sekolah walaupun kurang sihat) angin demam datang..
so dalam kelas tadi asyik hembus kan hingus dengan bersin dengan mengeluh tentang perkara yang terjadi..
habis tisu aku..
laila turut menghadapi selesema..

oh ye..
semalam...was GREAT!




beginilah..biar saya cerita story line nya..
pagi semalam hujan dengan lebat..
lalu saya call laila..
tanya dia jika plan to diteruskan atau tidak...
lepas tu dia kata ..tanya r mr.D dulu..
so aku call la mr.D..
dia cakap..tunggu hujan berhenti dulu..
kalau ta berhenti juga..cancel..
kalau berhenti...ta cancel la.
sementara tu aku mandi lah dulu..



setelah ta kurang lamanya menuggu..
hujan pun semakin reda dan berhenti..
aku call mr.D untuk confirm kan..
kemudian menelefon laila pula..
selepas itu..laila cakap bas yang awal da bla..
so aku call mr.D nak watcamne..
dia kate..dia akan call nabel..
so lepas menungu..
mr.D cakap..sedare nabel boleh tumpangkan sampai masjid tanah...
so aku pun on jela..
bersiap2 dan bersiap2...

tetiba laila call rumah..
dia cakap..
WOY..KORANG KAT MANE? AKU DA LAME SAMPAI..
BAS NAK PEGI MELAKA ADE dEPAN MATE JE NIH..
pastuh ak cakap.
woy..sabar la kut..
mr.D...aku call mr.D jup..


so aku pun call la mr.D
dia cakap dia da sampai rumah nabil and sebentar lagi sampai..dia kate tunggu depan rumah..
so aku pun siap2 r pakai kasut sume tuh and then tunggu depan rumah...
aku tunggu..........
then tetiba ternampak mr.D di seberang jalan..
so aku pun lintaslah..
nampaknya mereka terlajak jauh..
ngaa...kena jalan jauh sikt..
dalam kereta ada nabel dan akak sedare or makcik dia aku ta tahu..
so dia drive kitorang ke masjid tanah..
sesampai je kat bas station masjid tanah..
kelihatan seperti bas nak bertolak..
lalu kami memanggil laila yang berada jauh di hujung dan cepat2 naik bas..
the fee is rm4 btw.

this puppy say: RM 4 ? ta pe..im cool..ta de mahal sangat..


dalam bas tu memang bumpy gila la..
da la ada endon dengan bangla banyak..
ok..i admit..aku ad terse pening2 nak muntah sebab duduk dalam bas yang bumpy nak mati tu.
so sampai kat melaka central dalam pukul 12 lebih kut..
and then amek bas ke Mahkota Parade sampai dalam pukul 1 kut..
ta sure la mase tu betul ke tidak..

so the first thing kitorang buat ialah MAKAN.
 nabel makan nasi lemak kut..
im not sure la..
manakala aku,laila dan mr.D makan MC.D
aku makan big mac..
laila amek ape ek..cheese burger kut..same dengan mr.D..
makan kat food court btw..
aku dan mr.D dan Laila buat take away je lalu join nabel di food court.
 conclusion nye big mac aku ta dapat nak abeskan..
laila pun same..
nabel dan mr.D pula menghabiskan french fries..

selepas tu..
pergi kat MBO Mahkota Parade..
pastu kitorang macam ta de hati nak tengok kat MBO situ..
lalu pergi ke Dataran Pahlawan punye GSC..
yang berda berdekatan..
btw..
aku nampak banyak giler patung domo-kun..
macam nak beli je..
the biggest one the price is rm888.88..
hamek..nak lapan sangat..

so stelah laama pandang screen 'now showing' tuh..
kitorang decide untuk tengok Pirates Of The Caribbean: On Stranger Tides..
kitorang punye tickets..pukul 2.25..
so kitorang ad somewhat 30 minutes ag so kitorang jalan2 la..
and..
Tropicana Life is having a sale.
so aku ni kan ta boleh nampak sale..
so aku ajak ar mr.D masuk..
and laila too..and nabel too..(aku ringkaskan sebab malas nak tulis banyak2)
dan saya telah membeli sehelai  baju !!



yeah..
the official harge is rm42.90..
pastu apek tu cakap ade less 80% kut..aku ta ingat..
so aku pun grab baju tu pastu bayar kat kaunter...
the after harge lepas discount is rm25..

the movie is kewl/cool.
aku suka Johny Depp..


ok..i admit..aku tertidur mase ending..
laila tidur mase tengah2 tuh..
lepas tuh..
cer tu habis dalam pukul ....pukul..
damn..aku ta ingat r..
so keluar dari Dataran Pahlawan tuh..
mnuju ke Mahkota Parade..
dan keluar dari Mahkota Parade sebab nak naik bas..

sampai kat Melaka Central dalam pukul 5 lebih kut..dalam nak masuk pukul 6 gitu..
tapi...what shocker..
BAS TA DE..
damn..
bengang..
dah la adik aku takut kan aku.
pastu aku da start hyperventilating..
seriously..aku hampir pengsan semalam..
sebaik ada mr.D..my knight in the shining armor. 



heh heh..
 lepas tuh kitorang terpakse dapat kan teksi..
the fee is rm10 satu kepala which mean rm40 sebab kitorang ada 4 orang..
 it's not a  long ride compared to the bus..
so kitorang sampai masjid tanah dalam pukul 7 lebih..7.15 kut..
naik teksi lagi sampai kerumah nabel..
no..bukan rumah nabel..
tapi sampai kat pasar kuala tu je..
the fee is rm 16 kut..aku ta tahu la..
aku baya je//

so we walk..
we walk to Nabel's house..
banyak kalkatu...kalakatu..kalkatu..
aku ta tahu la nak eja macam mane!



lepas tuh berhenti kat bas stop berdekatan dengan rumah nabel dan berhadapan dengan kubur.
aku dan laila je yang tunggu..
sebab mr.d and nabel nak amek moto nak anta kitorang sebab pacek teksi tu ta nak anta kat umah maseng2..
it's a bit scarry tapi aku dengan laila cool jelakann..
kalau takut melebih2 kang ...

ok..nak abes dah..
so.
aku ride dengan mr.d manakala laila dengan nabel.
dan kemudian sampai rumah..
laila cakap dia kena marah in 20 minutes..
aku pula...
kena marah dengan cara yang lain..
huhhu..
my mother wont talk to me..
nah..im cool..da biase da kut.

so aku masuk bilik..
mandi2..
dan terus tidur..
the end la story line nye..


hari ini pula..
aku bangun.
gosok baju..
gosok tudung
gosok kain..
gosok gigi..
mandi..
dan siap2..
aku cakap ah kat mak aku nak pergi sekolah..
pastu mak aku kate jalan kaki..
aku wat bodo je la kan..
so aku tunggu je dia..
pastu dalam pukul 9tuh..
dia nak anta anak dia yang lein..
so aku pun menyebok jela masuk dalam kereta sebab she'll have no choice but to hantar aku pegi sekolah.
so akhirnya aku sampai sekolah dalam pukul 9.15..

aku masuk je makmal diorang kate,..
eh..ble mase ko sampai?
itik pun tanye..
asal mate kau macam ta cukup tido?
aku memang ta cukup tido sebab sejak beberapa hari yang lepas..
aku stay awake sampai pukul 3 gitu..
ta de mood nak tido..
so aku dduk depan lappy dan bace blog orang lain..

aku rase nak pen off sini  la kut..
jari aku penat..
so babai kawan2.




Ada Facebook? Jangan lupa Like!

No comments:

Labels

ggh

back to top